Гүйцэтгэх эрх мэдэл ба хууль тогтоох, гүйцэтгэх эрх мэдлийн
хяналт-тэнцэл
Монгол Улс дахь парламентын засаглалын гажуудал
- Төвлөрсөн гүйцэтгэх эрх мэдлийг баталгаажуулж чадаагүй (Ерөнхийлөгч, Ерөнхий сайд, УИХ хуваалцдаг)
- Гүйцэтгэх засаглалын тэргүүний танхимаа байгуулах үндсэн эрх мэдэл УИХ-д байдаг.
- УИХ сайд нарын томилгоогоор дамжуулан гүйцэтгэх эрх мэдлийг “барьцаалсан”. Парламентын зөрчил шууд ЗГ-ын зөрчил болон хувирч засаглалын тогтворгүй байдал үүсгэдэг.
- Хууль тогтоох, гүйцэтгэх засаглал холилдсон. Харилцан хяналт тэнцэлийн оновчтой механизмгүй. (УИХ-ын хяналтын чиг үүрэг хэрэгждэггүй)
- Ерөнхий сайдын эрх мэдэл хязгаарлагдмал, Засгийн газар танхимын зарчмаар ажиллах, Хөгжлийг удирдах боломжгүй.
- Парламент гүйцэтгэх эрх мэдэлд хэт хутгалддаг. (Төсөв, татвар, хөгжлийн бодлого...)
- Гүйцэтгэх засаглалаар дамжаад төрийн алба бүхэлдээ улс төрд барьцаалагдсан.
Шийдэл
- Үндсэн хуулийн шинэчлэлийг цаг алдалгүй хийж Гүйцэтгэх эрх мэдлийг бэхжүүлэх
- Сонгодог парламентын засаглалыг бэхжүүлэх
Эх сурвалж:
No comments:
Post a Comment